Οδοιπορικά
Greek Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English French German Italian Polish Romanian Russian Spanish

trikeri-magnisias-casting-kal-tsipoura-carpmatchfishingΨαρευτικό οδοιπορικό για casting στο Τρίκερι Μαγνησίας-"Πιστά στο ραντεβού μας!"
Του Αντώνη Καλαφατά

Όπως κάθε χρόνο , έτσι και φέτος κανόνιζα να παίρνω την άδεια μου τον μήνα Οκτώβριο, που λόγω εργασίας στο τουριστικό γραφείο δεν είναι δυνατό να την πάρω τους καλοκαιρινούς μήνες.
Κανονίζω ειδικά για την άδεια αυτόν τον μήνα, για να αφιερωθώ αποκλειστικά στο αγαπημένο μου χόμπυ, το ψάρεμα! Η διάρκεια αυτής κανονίστηκε από 20 έως 31 Οκτωβρίου.
Μετά από αλλεπάλληλες διαβουλεύσεις με τον εαυτό μου, αποφάσισα να πάω ένα τριήμερο στον Βόλο , σε ένα μέρος που επισκέπτομαι τρεις περίπου φορές τον χρόνο. To μέρος αυτό δεν ήταν άλλο, από το Τρίκερι Μαγνησίας.

Κανονίσαμε να πάμε με τον φίλο μου Θανάση, θα φεύγαμε την Πέμπτη 23 του μήνα και να επιστρέφαμε στις 26. Η τρέλα βέβαια δεν πάει στα βουνά, αλλά στην θάλασσα ,γιατί έτσι μας αρέσει!

Η παρέα μας θα μεγάλωνε το Σάββατο, μιας και θα έρχονταν και άλλοι φίλοι από την Αθήνα, για να μας βρούνε στον τόπο που θα ψαρεύαμε. Έκλεισα ξενοδοχείο για την παρασκευή και το Σάββατο ,παραγγελιά τα δολώματα την τέταρτη, και αναμονή για αναχώρηση την πέμπτη το πρωί, μιας και ο Θανάσης θα έρχονταν από την Κρήτη αργά το βράδυ της Τετάρτης .

Ευκαιρία λοιπόν να καθάριζα λίγο τα εργαλεία μου ,αυτά που χρησιμοποιώ συχνά, καθώς και αυτά που έχω παραμελήσει. Είχα τον χρόνο άλλωστε για να σκοτώσω την ώρα μου ,αλλάζοντας κάποιες ταλαιπωρημένες πετονιές, στις μπομπίνες των μηχανισμών μου. Αποφάσισα να τοποθετήσω λίγο πιο χοντρές μάνες (0,35 χιλ) ,γιατί πίστευα ότι είχαμε το ραντεβού μας με ευμεγέθη ψάρια, λόγω εποχής.

dolomata-casting-carpmatchfishing

Την πέμπτη το πρωί θα περνούσε ο Θανάσης από το σπίτι μου να φορτώσουμε τα πράγματα και τα δολώματα ,που είχα επιμελώς τακτοποιήσει σε φελιζόλ για την μεταφορά τους . Για αυτό το ψαρευτικό οδοιπορικό επιλέξαμε να πάρουμε μαζί μας φαραώ , αμερικάνικο σκουλήκι, μονοδόλι , ακροβάτη ,και μάνες.
Ο Θανάσης δεν είχε ξαναπάει στο μέρος αυτό, και όπως καταλαβαίνετε ήταν όλο απορίες, σαν τον μαθητή που ρωτάει συνεχώς για να μάθει αυτά που δεν γνωρίζει. Στην διαδρομή λοιπόν με ρωτούσε για τα παράμαλλα , τα αγκίστρια και πως θα τα χρησιμοποιούσαμε στο μέρος το οποίο θα ψαρεύαμε .

Βλέπετε η λαχτάρα μας για ψάρεμα ήταν τόσο μεγάλη, που φτάνοντας στον Βόλο δεν το καταλάβαμε σχεδόν καθόλου .Βέβαια σε αυτό βοήθησε και η μικρή κίνηση που υπήρχε σε όλη την διαδρομή στην εθνική οδό. Φτάνοντας ,είπα στον Θανάση να ακολουθήσει τις ταμπέλες προς Αργαλαστή.

trikeri-magnisias-casting-rods-carpmatchfishing

Η απόσταση από τον Βόλο για τον τελικό προορισμό μας ήταν στα 75 χιλιόμετρα περίπου .
-Θανάση θα πάθεις πλάκα από την διαδρομή, του είπα, άκου λοιπόν ξεκινάμε και περνάμε από Αγρία , Λεχωνιά , Πλατανίδια , Μαλάκι ,Καλά νερά , Κωροπί , Αφέτες , Αργαλαστή , Χόρτο , Μιλίνες , Κόττες , και φτάνουμε στο Τρίκερι. Πρόκειται για μια διαδρομή που εάν τύχει και την κάνετε θα μείνετε άφωνοι από την φυσική ομορφιά που προσφέρει .
Ο δρόμος ήταν σε καλή κατάσταση, ντυμένος γύρω γύρω με πεύκα που σε ορισμένες περιπτώσεις ακουμπούσαν ακόμη και στην θάλασσα. Ειδικά στο παλιό Τρίκερι Μαγνησίας θα δείτε ένα σύμπλεγμα νησιών, που χειμώνα καλοκαίρι αράζουν πολλά ιστιοπλοϊκά σκάφη.

Ο Θανάσης περιττό να σας πω ότι σε κάθε στροφή που εμφανίζονταν η θάλασσα , έλεγε να σταματήσω για φωτογραφία. Τόσο πολύ είχε ενθουσιαστεί με το τοπίο που αντίκριζε!

trikeri-casting-foto-carpmatchfishing

-Δεν είναι εκπληκτικά, των ρώτησα, και με νεύμα καταφατικό μου απάντησε ναι.
Φτάσαμε στο σημείο του προορισμού μας και αμέσως σταματήσαμε για φαγητό. Ο Μανώλης που έχει την ταβέρνα μας καλωσόρισε, αφού με γνωρίζει από παλιά. Τρώγοντας λέω στον Θανάση, -βλέπεις εκεί απέναντι τον μικρό μόλο με τα βράχια?
-Εκεί θα ψαρέψουμε, του είπα το βράδυ, και όπου μας βγάλει , μετά θα πάμε για ξεκούραση και πάλι ξανά για δουλειά.
-Εντάξει ,εσύ ξέρεις μου είπε , φάγαμε γρήγορα και πήγαμε στο μέρος που είχαμε επιλέξει για το ψάρεμα μας.
Γρήγορα ξεφορτώσαμε και απλώσαμε τα εργαλεία μας ,από τρία καλάμια ο καθένας, μιας και το μέρος μόνο αυτά παίρνει. Για να πούμε την ακριβή αλήθεια το σημείο προορίζεται για να γίνει άνετο ψάρεμα, μόνο για δυο άτομα. Η ώρα είχε φτάσει 19.00 και ήδη είχαμε αρχίσει το ψάρεμα μας.

trikeri-magnisias-sunrise-rod-carpmatchfishing

-Θανάση, ρίξε εσύ στο καλό μέρος που έχω εντοπίσει, μιας και έρχεσαι για πρώτη φορά. Θέλω να σε ευχαριστήσω φίλε μου, πως να το κάνουμε... Ρίξαμε τα καλάμια και περιμέναμε τις επισκέψεις των ψαριών στα αγκίστρια μας.

Ο Θανάσης είχε ρίξει μέσα στον κόλπο ενώ εγώ εξωτερικά από τα βράχια, αναμένοντας καρτερικά για την πρώτη τσιμπιά. Πέρασαν σαράντα λεπτά περίπου για να έρθει η πρώτη τσιμπιά. Ήταν ένα ωραίο λυθρίνι ,αυτό με τις κάθετες ρίγες ,τα πελαγίσια που λέμε. Ξέχασα να σας αναφέρω ,ότι στο μέρος που ψαρεύαμε ο βυθός είχε βάθος 35 μέτρα βάθος, και το βαρίδι για να κατεβεί παίρνει κάμποση ώρα.

-Άρχισε το πανηγύρι ,είπα στον Θανάση ,και να’σου και άλλη τσιμπιά στο καλάμι του. Αυτή την φορά να ήταν ένα ωραίο σκαθάρι, και μετά από λίγο άλλο ένα πάλι στο σημείο που ψάρευε.

skathari-casting-trikeri-carpmatchfishing

Τα ψάρια σε λίγα λεπτά ξαφνικά έκοψαν. Ο λόγος ήταν ένα δελφίνι που πέρασε στα δέκα περίπου μέτρα από εμάς, μας έδωσε όμως το σήμα ότι για τις επόμενες ώρες αδίκως θα ψαρεύαμε.

-Ευκαιρία να ξεκουραστείς, είπα στον Θανάση, μιας και είσαι από ταξίδι και οδηγούσες κιόλας.
-Εντάξει, μου είπε .
Αφήσαμε δολωμένα τα καλάμια μας και περιμέναμε μήπως και αρχίσουν πάλι τα τσιμπήματα, πράγμα που έγινε μετά από τρεις περίπου ώρες. Τα σκαθάρια έδωσαν ξανά ένα δυναμικό παρόν, και άρχισαν να τσιμπούν με μανία τα δολώματά μας. Ο Θανάσης συνέχισε να βγάζει σκαθάρια, τα περισσότερα τα πήρε σε αρματωσιές με float.Oι τσιμπιές με τα σκαθάρια συνέχισαν με απτόητους ρυθμούς, ενώ σε κάποια στιγμή όλοι είχαμε από ένα σκαθάρι αξιόλογου μεγέθους στα χέρια μας. Τα περισσότερα και μεγαλύτερα σκαθάρια χτύπησαν σε χρωματιστά float σε οβάλ σχήμα, ενώ την τιμητική τους είχαν τα χρώματα πράσινο και μωβ.

trikeri-casting-skathari-float-fil-carpmatchfishing

Ένα άγριο τσίμπημα από κάποιο πεινασμένο ψάρι στο καλάμι του Θανάση , ανέβασε τον ειδοποιητή του στον πρώτο οδηγό.
-Τρέξε Θανάση του φώναξα, γρήγορα να μην σου βραχώσει! Ο Θανάσης πιάνοντας το καλάμι ένιωσε την κόντρα από την άλλη πλευρά και μου είπε τραβώντας ότι είναι μεγάλο το ψάρι.
-Φέρτο με φρένα και μην σταματήσεις καθόλου, του φώναξα, κρατώντας την αποχή στα χέρια μου για το ξενέρισμα του ψαριού. Που όμως τέτοια τύχη, από τις πρώτες μανιβελιές η κόντρα ήταν πάρα πολύ δυνατή, και το ψάρι έκοψε το παράμαλλο. Δυστυχώς δεν καταφέραμε να δούμε τι ψάρι είχε πάρει το δόλωμα ,μαζί με την αρματωσιά του Θανάση.
-Δεν πειράζει φίλε, την άλλη φορά του είπα, βλέποντας ότι τον είχε πάρει από κάτω εκείνη την στιγμή.

trikeri-casting-rods-carpmatchfishing

Σε ελάχιστο διάστημα συνέβηκε το ίδιο πράγμα , δυνατή τσιμπιά, δυνατή κόντρα με φρένα, και στο τέλος το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα . Με αφορμή το περιστατικό ,αποφάσισε να βάλει μεγαλύτερο σε πάχος παράμαλλο, από το 30αρι που χρησιμοποιούσε έως εκείνη την στιγμή. Για να σας δώσω να καταλάβετε, ένα ανέβασμα του ειδοποιητή δέκα μόλις πόντους ,λόγω του βάθους ,είναι ένα τράβηγμα στα τρία περίπου μέτρα, με αξιόλογο θήραμα.
Αυτό συνέβη πάλι ξανά δυο φορές, με τον Θανάση να μην μπορεί να φέρει το ψάρι στο ψυγείο μας, και με την ώρα να έχει φτάσει 02.30. Η αδρεναλίνη μας με όλα αυτά ήδη είχε φτάσει στο κατακόρυφο , τα τσιμπήματα όμως δεν ήταν άλλα, εκτός από μια 500αρα τσιπούρα που είχε την τιμή να πιαστεί στο καλάμι του Θανάση.Πέρασε κάμποση ώρα και στα καλάμια μας δεν είχαμε ενδείξεις τσιμπημάτων. Ελέγχοντας τα δολώματα ,αυτά μετά από αρκετή ώρα ήταν επάνω όπως ακριβώς τα αφήσαμε. Για αυτό αποφασίσαμε να πάμε για λίγο ύπνο και να δοκιμάζαμε την τύχη μας το χάραμα, ελπίζοντας για το καλύτερο.

trikeri-magnisias-sunrise-rod-carpmatchfishing

Ο Θανάσης βρήκε ένα καλάμι του ξυπνώντας με ανεβασμένο τον ειδοποιητή, αλλά προς απογοήτευση του ήταν κομμένο και πάλι το παράμαλο . Επίσης ελέγχοντας τον κουβά με τα ψάρια με μεγάλη έκπληξη ,μου φώναξε μας πήρανε τα ψάρια!
-Πλάκα μου κάνεις, του είπα.
-Όχι ,μου είπε, είχαμε 7 ψάρια και τώρα έχουμε μόνο δυο στον κουβά. Λες και είχαν διαλέξει τα καλύτερα και τα πιο μεγάλα που είχαμε πιάσει, μέχρι εκείνη την στιγμή!
Επειδή την είχα ξαναπάθει σε αυτό το μέρος ,το μυαλό μου πήγε σε αυτές τις εκπαιδευμένες γάτες ,που κυκλοφορούν ευρύτατα στην περιοχή...O Θανάσης είχε αρχίσει να καθαρίζει τα υπόλοιπα ψάρια που μας μείνανε, για να μην ξανατύχει κάποιο απρόοπτο!

Η ώρα ήταν 05.00 και είπα στον Θανάση  να βάζαμε στις τρεις βάσεις που είχαμε στήσει, από ένα καλάμι ο καθένας, μπας και άλλαζε το γούρι . Παρά την προσμονή μας η κατάσταση γίνονταν ακόμα πιο βαρετή ,γιατί πάλι δεν τσιμπούσαν τα ψάρια.

Αράξαμε λοιπόν με το Θανάση κάτω από μια μεγάλη ομπρέλλα και απολαμβάναμε το πανέμορφο τοπίο.Πήρα την φωτογραφική μου μηχανή και σκέφτηκα να αποθανατίσω τα καλύτερα ψάρια που είχαμε πάρει μέχρι στιγμής, με την σκέψη να μην μας τα ξαναρπάξει καμιά πεινασμένη γάτα...

trikeri-casting-skatharia-carpmatchfishing

Πέρασαν σχεδόν τέσσερις ώρες με τα ίδια ακριβώς πράγματα ,αλλαγή στο άθικτο δόλωμα μπας και τα προσελκύσουμε . Αποφάσισα να βάλω σε ένα μου καλάμι από την πλευρά εσωτερικά του κόλπου, μονοδόλι .
Το θαύμα έγινε αμέσως, μια τσιμπιά παρόμοια με τις τσιμπιές του Θανάση άγρια, τα φρένα να τρέχουν, και η άκρη του καλαμιού μου να λυγίζει προς τα κάτω με μανία! Τρέχω, και μαζί φωνάζω στον Θανάση να πάρει απόχη ανά χείρας.
Τραβώ και ο παλμός της καρδιάς μου να αυξάνει ρυθμούς σε φρενήρη ρυθμό ,αντιλαμβάνοντας το μέγεθος του θηράματος από την άλλη πλευρά της αρματωσιάς μου.

trikeri-casting-kal-tsipoura-carpmatchfishing

Φρένα όσο πρέπει για να το κουράσω, και για να καταφέρω να δούμε επιτέλους τι μας έβρισκε ,και δεν μπορούσαμε οπτικά να το χαρούμε. Μετά από μεγάλη μάχη άρχισε να έρχεται μια τεράστια γυαλάδα ασημίζοντας στο ξενέρισμα.

Πριν το φέρω στην απλωμένη απόχη που καρτερικά περίμενε ο Θανάσης, στην αρχή το πέρασα για συναγρίδα ,αλλά τελικά ήταν μια υπέροχη τσιπούρα κοντά στα τρία κιλά.

antonis-kalafatas-tsipoura-carpmatchfishing

Αλλάξαμε όλοι δολώματα βάζοντας μονοδόλια στα καλάμια μας ,με την προσμονή να μας βρει και άλλο τέτοιο τυχερό πράγμα, σε όγκο και ποιότητα. Καθίσαμε άλλες δυο ώρες χωρίς να πάρουμε άλλη τέτοια τσιμπιά, εκτός από κάτι καμπανάδες που επιστρέφαμε πάλι στο νερό.

trikeri-casting-tsipoura-monodoli-kalafatas-carpmatchfishing

Η ώρα είχε φτάσει περίπου 11.00, αποφασίσαμε να διακόψουμε το ψάρεμα μας, και να πάμε για πρωινό στην κυρία Εφροσίνη, μια καλοσυνάτη γιαγιά με ένα μπακάλικο και καφενείο μαζί, που μας έφτιαχνε αυγά και καφέ για πρωινό.
Την άλλη μέρα θα συναντούσαμε τα άλλα παιδιά για να ψαρεύαμε όλοι μαζί στο μέρος ,σε διαφορετικά όμως πόστα λόγω του λιγοστού χώρου. Η αρχή του ψαρέματος ήταν πολύ ελπιδοφόρα.

Ο οπτικός ειδοποιητής ανέβηκε απότομα, κάρφωμα αμέσως και μετά από μια σύντομη μάχη, ένα πανέμορφο σκαθάρι φωτογραφιζόταν με φόντο το πανέμορφο τοπίο στο Τρίκερι.

trikeri-casting-skathari-day-kalafatas-carpmatchfishing

Ευτυχώς δεν ήταν το μοναδικό σκαθάρι. Μετά από λίγη, ώρα ένα ακόμη σκαθάρι χτύπησε στο διπλανό καλάμι, ανεβάζοντας τον οπτικό ειδοποιητή με μανία. Φαίνεται μάλλον ότι κάποιο κοπάδι είχε περάσει στην περιοχή και έτρωγε τα δολώματα μου.

Οι απαραίτητες φωτογραφίες βγήκαν γρήγορα με την προσμονή να μας χτυπήσει ακόμη ένα ακόμη ψάρι.

skathari-fish-carpmatchfishing

Σαν δια μαγείας όμως τα ψάρια έκοψαν μαχαίρι. Δεν το βάλαμε όμως κάτω, αλλάξαμε δολώματα  σε όλα τα καλάμια και περιμέναμε το πολυπόθητο χτύπημα. Το αποτέλεσμα μετά από αρκετές ώρες ψαρέματος ήταν απογοητευτικό ,δεν είναι βέβαια όλες οι μέρες ίδιες σε αποτέλεσμα ,αλλά μετά από την μεγάλη τσιπούρα, κανένα ψάρι που βγάλαμε δεν μας γέμιζε το μάτι...

trikeri-casting-tsipoura-monodoli-carpmatchfishing

Ήρθε βλέπετε και η ώρα της επιστροφής μας ,και κατά τις 11.00 το βράδυ αποφασίσαμε να πάμε για ύπνο, μιας και θα φεύγαμε το πρωί. Ο λόγος ήταν ότι την ίδια μέρα θα ταξίδευα για Κρήτη , να δω κάποιους συγγενείς μου, κάνοντας επιτέλους και εγώ διακοπές.

Τελικά το ραντεβού μας με τα ψάρια στο συγκεκριμένο σημείο είχε και πάλι επιτυχία, όπως πάντα συμβαίνει εδώ και κάμποσα χρόνια που το επισκέπτομαι. Τις περισσότερες φορές δεν μου έχει χαλάσει την διάθεση στο αποτέλεσμα που εγώ επιθυμώ.-Ναι, θα είμαι πιστός και του χρόνου, με καλούς φίλους ψαράδες!

trikeri-casting-tsipoura-3kgr-carpmatchfishing

© Copyright: Οι φωτογραφίες και τα βίντεο που παρουσιάζονται σε αυτή την ιστοσελίδα αποτελούν προσωπικό έργο του κάθε φωτογράφου που δημοσιεύει εδώ και προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα νόμος 2121/93. Οποιαδήποτε αντιγραφή, αναπαραγωγή, επεξεργασία, διανομή, διάδοση ή δημόσια έκθεση αυτών των φωτογραφιών χωρίς γραπτή άδεια από τον δημιουργό τους είναι παράνομη. Τα άρθρα του carp-matchfishing.gr προστατεύονται με άδεια Creative Commons 3.0 . Κάθε αναδημοσίευση θα πρέπει απαραίτητα να αναφέρεται στην πηγή με ενεργό link.