Casting
Greek Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English French German Italian Polish Romanian Russian Spanish

melanouria-sta-floats-casting-sp-carpmatchfishingCasting:Μελανούρια στα floats!

Του Σπύρου Σταυρόπουλου

Όπως όλοι γνωρίζουμε οι καλοκαιρινοί μήνες δεν είναι και ότι καλύτερο για μεγάλες ψαρευτικές επιτυχίες, βέβαια πολλές φορές υπάρχουν και εξαιρέσεις.

Στα μέσα Ιουλίου έχοντας αρκετό χρόνο στην διάθεση μου, αποφάσισα να κάνω μια κοντινή εξόρμηση για ένα νυχτερινό ψάρεμα casting σε μια παραλία του κορινθιακού, ελπίζοντας ότι ίσως πέσω στην κατάλληλη βραδιά για ένα αποδοτικό ψάρεμα.

Σε αυτό μας το εγχείρημα μας βασικός μας σύμμαχος θα ήταν οι αρματωσιές με floats, τεχνικά εξαρτήματα που ανασηκώνουν το δόλωμα πιο ψηλά, έτσι ώστε να γίνεται πιο ορατό από τα ψάρια.

Μιας και ήμουν ήδη γνώστης της περιοχής, η εξόρμηση ήδη "μύριζε"...μελανούρι!

Οι πρώτες κινήσεις

Το βασικό μέλημα μας είναι να κάνουμε ένα έλεγχο στα ψαρευτικά μας εργαλεία ώστε να αποφύγουμε τυχόν ελλείψεις σε κάποια εξαρτήματα που είναι βασικά στο ψάρεμα που θα πραγματοποιήσουμε, αλλά και να δούμε εάν τα καλάμια μας και οι μηχανισμοί μας είναι σε καλή κατάσταση για ένα ψάρεμα χωρίς εκπλήξεις. Έτσι έκανα ένα έλεγχο σε όλα τα πράγματα μου και σημείωσα τι μου έλειπε ώστε την επόμενη μέρα να το προμηθευτώ.

Το επόμενο βήμα που έκανα ήταν να τηλεφωνήσω σε μετρικούς φίλους και να τους πω εάν μπορούσαν για ένα κοντινό νυχτερινό ψάρεμα στον κορινθιακό κόλπο μια από τις επόμενες μέρες καθώς ερχόταν και το σαββατοκύριακο. Μετά από λίγη ώρα συνεννοηθήκαμε μεταξύ μας και αποφασίσαμε να κάνουμε το ψάρεμα μας σε κάποια παραλία στο δερβένι Κορινθίας.

Η αναχώρηση

Σάββατο μεσημέρι και η ζέστη ήταν υπερβολική, ετοίμασα τα πράγματα μου και τα τοποθέτησα στο αυτοκίνητο, η πρώτη στάση ήταν στο σπίτι του Νίκου, μόλις φορτώσαμε και τα πράγματα του φύγαμε για το μαγαζί με τα είδη αλιείας για να πάρουμε τα δολώματα που είχαμε παραγγείλει.

Λόγω της ζέστης τοποθετήσαμε στο ψυγείο αρκετό πάγο ώστε να τα διατηρήσουμε σε καλή κατάσταση μέχρι ωσότου φτάσουμε στον προορισμό μας. Ήμασταν έτοιμοι και έτσι ξεκινήσαμε ώστε να είμαστε νωρίς στο Δερβένι ώστε να παρατηρήσουμε τις παραλίες της περιοχής και να κατασταλάξουμε σε ποιο σημείο θα κάναμε το ψάρεμα μας.

casting-sunset-melanouria-floats-carpmatchfishing

Η αναζήτηση της παραλίας

Δυο ώρες αργότερα φτάσαμε στο Δερβένι και αρχίσαμε να ψάχνουμε τις παραλίες μήπως δούμε κάποια σημάδια του βυθού της. Βέβαια ήταν πολύ δύσκολο να ψάξουμε όλα τα σημεία γιατί οι παραλίες έχουν μεγάλο μήκος και ήταν κουραστικό και χρονοβόρο να το κάνουμε αυτό και ειδικά μέσα στην ζέστη, αυτό εστιάσαμε σε κάποια σημεία όπου βλέπαμε στον βυθό διάσπαρτες φυκιάδες.

vythos-melanouria-casting-floats-carpmatchfishing

Βρήκαμε κάποια σημεία αλλά είχαμε την περιέργεια να δούμε καλύτερα τον βυθό της, τελικά μια βουτιά με την μάσκα μας έλυσε τις απορίες. Ο βυθός ήταν καταπληκτικός, άμμος, πέτρες, φυκιάδες, έκαναν τον βυθό υπέροχο με πολλά ψάρια κυρίως μικρά λόγω των λουομένων, και σκεφτήκαμε ότι μόλις έπεφτε το σκοτάδι τα μεγαλύτερα ψάρια ίσως έκαναν την εμφάνιση τους.

melanouria-vythos-casting-floats-carpmatchfishing

Τελικά αποφασίσαμε να κάνουμε σε αυτό το σημείο το νυχτερινό μας ψάρεμα ξέροντας και τα σημεία αλλά και τις αποστάσεις που ήταν οι φυκιάδες.

Το ξεκίνημα του ψαρέματος

Όταν ο κόσμος άρχισε να φεύγει το πρώτο που έκανα ήταν να κάνω έναν έλεγχο στα δολώματα και να τους αλλάξω νερά .την ώρα που άλλαζα τα νερά έφτασε και ο Παναγιώτης και όλοι μαζί ξεκινήσαμε να στήνουμε τις βάσεις μας. Χωρίς βιασύνες αφού ήταν ακόμα νωρίς ετοιμάσαμε τα καλάμια μας τις αρματωσιές μας και το μόνο που έλειπε ήταν να τα δολώσουμε και να αρχίσουμε το ψάρεμα!!!

Ξεκινήσαμε και δολώσαμε όλα τα καλάμια μας,εφαρμόσαμε floats και φωσφορούχα σιλικονούχα σωληνάκια στις αρματωσιές μας, και αρχίσαμε να τα ρίχνουμε ένα ένα, προσέχοντας να πετύχουμε τα σημεία με τις φυκιάδες, όπως και τα κενά που υπήρχαν ανάμεσα σε αυτές. Δεν πέρασε πολύ ώρα και οι πρώτες τσιμπιές έκαναν την εμφάνιση τους αλλά τα ψάρια που έφαγαν τα δολώματα μας ήταν μικρά σαν αυτά που είχαμε δει με την μάσκα.

casting-melanouri-red-float-carpmatchfishing

Η απελευθέρωση των μικρών ψαριών ήταν δεδομένη και έτσι περιμέναμε να δούμε τα μεγαλύτερα ψάρια να τιμήσουν τα δολώματα μας. Το σούρουπο είχε είδη περάσει και κανένα αξιόλογο ψάρι δεν είχε βγει, μόλις όμως σκοτείνιασε για τα καλά, ο οπτικός ειδοποιητής σε ένα από τα καλάμια μου σκαρφάλωσε στα δακτυλίδια.

Με προσοχή κάρφωσα και άρχισα να μαζεύω την πετονιά με τον μηχανισμό μου. Ένιωθα τα τραβήγματα του ψαριού αλλά ένιωθα περίεργες κινήσεις όσο το έφερνα, αμέσως κατάλαβα ότι τελικά δεν ήταν ένα, αλλά δυο τα ψάρια που είχαν πιαστεί στο διπλάρι που είχα.

casting-2-meanouria-rig-floats-carpmatchfishing

Το κατάλαβα από τις διαφορετικές κατευθύνσεις που έπαιρναν τα ψάρια και προσεχτικά τα έφερα στην παραλία, δυο μελανούρια ήταν το πρώτο δείγμα του ψαρέματος μας. Οι αρματωσιές με τα floats έδειχναν ότι δούλευαν περίφημα, σηκώνοντας το δόλωμα ψηλά από τον βυθό, κάνοντάς το ορατό στα πεινασμένα μελανούρια.

Αρχίσαμε μετά από αυτό το συμβάν με τα δυο πιασμένα ψάρια,να πιστεύουμε ότι τα μελανούρια ήταν εκεί και απλά έπρεπε να έχουμε υπομονή και επιμονή για να τα πιάσουμε. Η συνέχεια ήταν ανάλογη γιατί και ο Νίκος αλλά και ο Παναγιώτης έπαιρναν τσιμπιές και τα μελανούρια έβγαιναν το ένα μετά το άλλο.

melanouri-floats-sp-tig-casting-carpmatchfishing

Η ώρα χωρίς να το καταλάβουμε είχε περάσει τις έντεκα και οι τσιμπιές άρχισαν να λιγοστεύουν, καταλάβαμε ότι ίσως τα μελανούρια έκοψαν και ότι θα αρχίσουν να τρώνε πάλι αργότερα.

Η συνέχεια του ψαρέματος

Λίγο αργότερα έφτασε και ο Κώστας ο τέταρτος της παρέας, λίγο καθυστερημένος βέβαια, αλλά η όρεξη του για ψάρεμα ήταν δεδομένη. Αμέσως με το που έφτασε κατέβασε τον εξοπλισμό του και άρχισε να τοποθετεί τις βάσεις του, σε λίγη ώρα είχε είδη δολώσει και έριχνε ένα ένα τα καλάμια του στο νερό.

Η ώρα είχε φτάσει σχεδόν μια και ακόμα περιμέναμε κάποιο τσίμπημα, και αυτό ήρθε στο καλάμι του Κώστα κάνοντας τον οπτικό ειδοποιητή να χτυπήσει με πολύ δύναμη στα δακτυλίδια, το αποτέλεσμα μετά από λίγη ώρα ήταν ένα πολύ μεγάλο μελανούρι.

casting-me-floats-melanouri-carpmatchfishing

Μετά από αυτό σηκωθήκαμε όλοι και φρεσκάραμε τα δολώματα μας και περιμέναμε τα υπόλοιπα μελανούρια από το κοπάδι να δελεαστούν από τα δολώματα που τους προσφέραμε.

Λίγο αργότερα παρατηρώ ότι η πετονιά στο ένα καλάμι μου είχε κάνει μεγάλη κοιλιά και πήγα χωρίς δεύτερη σκέψη να το ελέγξω, ένα μεγάλο μελανούρι είχε πιαστεί χωρίς να δω καμιά κίνηση στον ειδοποιητή μου.

casting-melanouria-sta-floats-carpmatchfishing

Καταλάβαμε ότι τα ψάρια από την μια κάρφωναν τους ειδοποιητές και από την άλλη μόλις πιανόντουσαν έρχονταν προς τα έξω με αποτέλεσμα να κάνει κοιλιά η πετονιά. Τότε αποφασίσαμε να σηκώσουμε τους ειδοποιητές και να τους βάλουμε στο ύψος των μηχανισμών ώστε εάν κάνει κοιλιά η πετονιά να κατεβεί ο ειδοποιητής και να καταλάβουμε ότι κάποιο ψάρι είχε τσιμπήσει. Έτσι ήμασταν έτοιμοι για την συνέχεια του μέχρι πρότινος αποδοτικού ψαρέματος.

Το επόμενο δίωρο ήταν καταπληκτικό τα μεγάλα μελανούρια έτρωγαν σαν τρελά και το καλό ήταν ότι χτυπούσαν με μανία σε όλα τα καλάμια μας. Μια ο Νίκος, μια ο Παναγιώτης ο Κώστας και εγώ βγάζαμε συνεχώς μελανούρια τα οποία στην πλειοψηφία τους ήταν μεγάλα.

casting-gia-melanouria-floats-nikos-carpmatchfishing

Η κούραση μας είχε καταβάλει από το συνεχές τρέξιμο στα καλάμια μας μιας και οι τσιμπιές ήταν πολλές και σε μικρά χρονικά διαστήματα. βέβαια το γεγονός ότι είχαμε βγάλει πολλά ψάρια μας έκανε να αψηφούμε την κούραση και να συνεχίζουμε το ψάρεμα μας. Αυτό συνεχίστηκε μέχρι το ξημέρωμα όπου σιγά σιγά οι τσιμπιές άρχισαν να μειώνονται μέχρι που σταμάτησαν τελείως λίγο πριν βγει ο ήλιος.

Τα δολώματα

Τα δολώματα που χρησιμοποιήσαμε σε αυτό το ψάρεμα ήταν το σκουλήκι φαραώ, ο αμερικάνος, ο ακροβάτης, οι μάνες και τα μονοδόλια. Tα μελανούρια έφαγαν σε όλα τα δολώματα και αυτό με παραξένεψε ήταν ότι μέχρι πρότινος τα μόνα δολώματα που δούλευαν καλά στις περιοχές του κορινθιακού, ήταν μόνο το φαραώ και ο αμερικάνος.

casting-acrovatis-terrabite-melanouria-carpmatchfishing

Eδώ θα πρέπει να πούμε ότι σε πολλά σκουλήκια όπως στον ακροβάτη,προσθέσαμε ειδικό προσελκυστικό υγρό με φωσφορίζοντα στοιχεία, που έδινε και μεγαλύτερη προσελκυστικότητα στο δόλωμα, αλλά και γρηγορότερες τσιμπιές από τα μελανούρια.

Σε συνδυασμό με τα floats , αυτά τα φωσφορίζοντα σκουλήκια έκαναν μεγάλη διαφορά στο ψάρεμά μας.

terrabite-acrovatis-carpmatchfishing

Η εφαρμογή του προσελκυστικού είναι πολύ εύκολη.Απλά απλώνετε πάνω στο σκουλήκι μια στρώση και κάνετε την βολή σας. Το μίγμα αυτό "κολλάει" πάνω στο σκουλήκι, δεν είναι τοξικό σε καμία περίπτωση, το σκουλήκι παραμένει ολοζώντανο , κάνοντας κινήσεις που προσελκύουν τα ψάρια από απόσταση.

Οι αρματωσιές

Οι αρματωσιές που χρησιμοποιήσαμε ήταν δυο, το συρόμενο μονάγκιστρο με χρήση sissy και το διπλάρι με χρήση και στα δυο παράμαλλα float. Το μήκος του παράμαλλου στο μονάγκιστρο ήταν από ογδόντα εκατοστά έως ένα μέτρο με αγκίστρια Νο 3 και Νο 4 και η διατομή του παράμαλλου ήταν 0,26mm.

casting-2-melanoyria-floats-carpmatchfishing

Όσο αφορά το διπλάρι τόσο τα αγκίστρια όσο και η διατομή του παράμαλλου ήταν ίδια με της μονάγκιστρης αρματωσιάς, αλλά τα μήκη ήταν διαφορετικά. Το μήκος του πάνω παράμαλλου ήταν ένα μέτρο και του κάτω στα εβδομήντα εκατοστά.

Αυτό το κάναμε για να ανεβαίνει το παράμαλο πιο πάνω από τον βυθό και να το βρίσκουν τα μελανούρια στα μεσόνερα. Η χρήση επίσης των φωσφορίζουσων σιλικόνων στα άκρα του αγκιστριού, είναι ένα πολύ δυνατό προσελκυστικό για τα μελανούρια.

silicube-terrabite-carpmatchfishing

Εφαρμόζοντας αυτά τα σιλικονούχα σωληνάκια, μαζί με φωσφορίζον προσελκυστικό στα αγκίστρια που ακουμπούν στον βυθό(και όχι μόνο),είναι μια πρώτης τάξης παγίδα για όλα τα ψάρια του βυθού, ακόμη περισσότερο για τα μελανούρια.

Το τέλος της εξόρμησης

Καταλάβαμε μετά από μια πολύ επιτυχημένη έκβαση, ότι το ψάρεμα έπρεπε να τελειώσει. Συζητούσαμε τον απολογισμό του ψαρέματος μας, το μόνο σίγουρο ήταν ότι μετά από μια τέτοια επιτυχημένη ψαρευτική βραδιά, περάσαμε σαν παρέα πολύ ευχάριστα , αποκομίζοντας χρήσιμα συμπεράσματα για τις αρματωσιές μας, τα εξαρτήματα και τα προσελκυστικά των δολωμάτων.

melanoyria-ps-casting-floats-carpmatchfishing

Είναι τα μικρά πράγματα που κάνουν την διαφορά τελικά? Τα συμπεράσματα είναι δικά σας, όσο για εμάς, ήδη κανονίζουμε για την επόμενη εξόρμηση σε κάποια παραλία του κορινθιακού...

© Copyright: Οι φωτογραφίες και τα βίντεο που παρουσιάζονται σε αυτή την ιστοσελίδα αποτελούν προσωπικό έργο του κάθε φωτογράφου που δημοσιεύει εδώ και προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα νόμος 2121/93. Οποιαδήποτε αντιγραφή, αναπαραγωγή, επεξεργασία, διανομή, διάδοση ή δημόσια έκθεση αυτών των φωτογραφιών χωρίς γραπτή άδεια από τον δημιουργό τους είναι παράνομη. Τα άρθρα του carp-matchfishing.gr προστατεύονται με άδεια Creative Commons 3.0 . Κάθε αναδημοσίευση θα πρέπει απαραίτητα να αναφέρεται στην πηγή με ενεργό link.